Sprzedaż lokali mieszkalnych stanowiących własność gminy na rzecz ich najemców
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Kisielicach (pok. Nr 2)
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Rozwoju Gminy
Pok. Nr 7, Tel. 55 2785507
Dodatkowe informacje:
1. Pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości lokalowej lub domu jednorodzinnego przysługuje najemcom jeżeli najem został nawiązany na czas nieoznaczony.
2. Lokale sprzedawane są na zasadach określonych w Uchwale: uchwała Nr XVIII/22/08 z dnia 30 kwietnia 2008 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących mienie komunalne oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata ( J.t.: Dz. Urz. Woj. Warm-Maz. 2016, poz. 4515 z dnia 16 listopada 2016 r. oraz uchwała zmieniająca Nr XXXI/229/2017 z dnia 28 grudnia 2017 r. ( Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. z 2018 r., poz. 314 )
3. Stosuje się dwie formy zapłaty ceny sprzedaży, jednorazową i ratalną.
Wymagane załączniki:
1. Wniosek,
2. Potwierdzenie uiszczenia zaliczki na poczet kosztów wyceny lokalu
Termin realizacji:
Z chwilą otrzymania wniosku Referat Rozwoju Gminy, stanowisko pracy ds. obrotu nieruchomościami i wybranymi zagadnieniami geodezyjnymi przygotowuje dokumenty niezbędne do sprzedaży lokalu lub budynku tj. zleca inwentaryzację lokalu celem wydania zaświadczenia o jego samodzielności, zleca rzeczoznawcy majątkowemu wycenę lokalu.
Opłaty:
Nabywca ponosi koszty związane z przygotowaniem lokalu do sprzedaży tj.:
- koszty sporządzenia aktu notarialnego,
- koszty sądowe,
- koszty wyceny,
- cenę nabycia lokalu (sposób zapłaty omówiony w dodatkowych informacjach)
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Tj.: Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 z późn. zm.),
2. Ustanawiania odrębnej własności lokali w domach wielolokalowych wchodzących w skład nieruchomości dokonuje się na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali (Dz. U. z 2015 r., poz.1892 z późn. zm.).